sponsoryab.ir

مزیت های اسپانسرینگ:
یکی از ابزارهای غیرمستقیم تبلیغاتی ،اسپانسرینگ است که طی آن برندها (اسپانسرها) در نمایشگاه ها،نشریات،اخبار و… حضور می یابند و در صورت توافق طرفین در سود آن فعالیت شریک می شوند،که متفاوت با تبلیغات مستقیم است.اسپانسرها در حمایت از یک رویداد به دنبال تبلیغ محصول نیستند،بلکه به دنبال برندینگ،تشریح فلسفه و ماموریت شرکت هستند.بنابراین اسپانسرینگ نوعی بازاریابی غیرمستقیم است و معمولا روش های غیرمستقیم ،زمانبراما تاثیرگذارتر هستند.
در حوزه اسپانسرینگ برندهای بزرگ برای اسپانسرشدن برای یک تیم و یا رویداد با یکدیگر رقابت می کنند و شرکتی که بتواند در این رقابت موفق شود با تبلیغات سنگین،این موفقیت را به رخ رقبا می کشد.درواقع گاهی اسپانسرینگ نوعی قدرت نمایی برای شرکت ها در مقابل شرکت های رقیب است.
توجه داشته باشید که اسپانسرینگ با حمایت صرف متفاوت است،در واقع نوعی حمایت با پاسخ متقابل است تا اینکه مثل حمایت های خیرخواهانه صرفا معنوی باشد.پس باید فرد یا گروه مورد حمایت ،چیزی برای ارائه متقابل داشته باشد تا طرفین به اهداف مادی و معنوی خود دست یابند.

چگونه اسپانسر جذب کنیم؟
برای اینکه در جذب اسپانسر موفق عمل کنید از زمان طراحی رویداد باید موارد بازاریابی را در نظر بگیرید و جذابیت های لازم را برای اسپانسر ایجاد کنید.پیش از انجام هر فعالیتی در جهت جذب اسپانسر، نسبت به موضوع آن رویداد (مسابقه،مراسم و …)اطلاعات لازم را داشته باشید و مواردی از قبیل موضوع رویداد ،معرفی برگزارکننده،سوایق رویداد و منافع حاصل از حمایت مالی برای اسپانسر را مشخص نمایید و در یک پکیج تمام مواردی را که می توانید به اسپانسر ارائه کنید،بنویسید و همچنین مبلغ مناسبی برای خدماتی که می خواهید ارائه کنید ،پیشنهاد دهید.به علاوه اینکه تا آخرین لحظه رویداد باید در کنار حامیانتان باشید و بازاریابی برای رویداد بعدی تان را از همان لحظه شروع کنید.

ارسال پاسخ