سرگرمی - اسپانسریاب - سوپر اسپانسرها / ردبول

سوپر اسپانسرها / ردبول

1395-10-24 1 نظر
سوپر اسپانسرها / ردبول

این روزها کمتر کسی است که شرکت مشهور و متمول ردبول (Red Bull) را نشناسد. به نظر شما دلایل این شهرت و محبوبیت چیست؟ در حالیکه شرکت های زیادی در کنار ردبول در حال تبلیغ و صرف هزینه های کلان برای شناساندن خود هستند. اما فکر می کنید این شرکت چه عملکردی در تبلیغات داشته و از چه ابزاری برای کسب این شهرت استفاده کرده که از سایر رقبا پیشی گرفته است؟ شاید باور اینکه تنها محصول این شرکت اتریشی، نوشیدنی های انرژی زاست برای بسیاری از افراد دشوار باشد. اما چگونه راهی که سالها برای رسیدن به شهرت برای کمپانی هایی مثل پپسی و کوکاکولا و… به طول انجامید در طی چند سال برای ردبول محقق شد؟

اگر بخواهیم صادق باشیم باید اقرار کنیم که نام این شرکت و لوگوی آن همیشه در رأس رویداد های ورزشی دیوانه- وار و انصافا جذاب و دیدنی در سراسر دنیاست. گویا اسپانسر ثابت تمام رویدادهای ورزشی مبتکرانه و خطرناک است. همین کافیست تا میلیون ها بیننده در سراسر جهان ویدیو ها و تصاویر هنرنمایی های این افراد توانمند و خاص را با نام و حمایت مالی ردبول به ذهن بسپارند و بطور ناخودآگاه این حس منتقل شود که این ردبول است که این کار را انجام می دهد در کمک مالی و شاید انرژی بدنی!!! در نتیجه شعار تبلیغاتی “ردبول به شما بال می دهد” راحت تر در خاطر شما می ماند.شاید در زمانی که فلیکس بام گارتنر به کمک نزدیکان خود تصمیم به پرش از آن فاصله وحشتناک (بیش از ۴۱ کیلومتری) از سطح زمین گرفت،هیچ شرکتی حتی جرأت به حمایت از او نداشت چرا که پرش با لباس فضانوردی از فاصله ای که قوس کره زمین دیده می شد و فرود سالم در محل مناسب غیرممکن بود.اما ردبول و بسیاری از اتریشی ها به توانایی های بیس جامپر شاغل در ارتش کشورشان اطمینان داشتند.بله! ردبول عملا به فلیکس بال داد و رکورد ثبت شد.

عاملی که در درجه اول به این کمپانی کمک کرد، “شناخت بازار هدف” بود، مصرف کنندگان اصلی آن ورزشکاران بودند یا هر فرد بانشاط و پرانرژی دیگر. اینکه ورزشکاران بیش از هر فرد دیگری از این برند استقبال کنند واضح است اما مهمتر از آن برای شرکت ردبول خیل عظیم دنباله رو های ورزشکاران بزرگ و ثبت کنندگان رکورد بود. از انتخاب شعار تبلیغاتی در اسپانسرشیپ گرفته تا برنامه ریزی های هدفمند رسانه ای در تقبل حمایت از رویدادها، نقش اصلی را در رسیدن به شهرت و محبوبیت این کمپانی ایفا کردند.

ردبول به ورزش های برفی، آبی، موتوری، اسکیتی تمرکز ویژه ای داشته و دارد که نشان می دهد به دنبال هیجان است. اما هیجان و طرفداران زیاد باعث شد تا این شرکت به هیچ وجه از کنار فوتبال هم  بی توجه عبور نکند. به لیست برخی از تیم هایی که این شرکت مالک آنهاست توجه کنید:

-آر بی لایپزیک (فوتبال/ آلمان)
-اف سی ردبول سالزبورگ (فوتبال/اتریش)
-ردبول (فوتبال/برزیل)
-نیویورک رد بولز (فوتبال/ایالات متحده)
-ردبول ریسنگ(ورزش های موتوری )
-اسکودریا تورو روسو(ورزش های موتوری)

نکته ای که میتواند برای شرکت های صاحب سرمایه و اسپانسرها آموزنده باشد همین علاقه به حمایت و تبلیغ از طریق ورزش و رویدادهای سرگرم کننده است که متاسفانه بیشتر کمپانی ها به آن  اهمیت نمی دهند.

این موضوع را هر کسی با سر زدن به وبسایت ردبول درمیابد،برای مثال در صفحه نخست به جای اینکه از روی عادت، محصولات و تبلیغات بدون اهمیت را ببینیم،با سیل عظیمی از رویدادها ،برنامه ها و حمایت های گذشته و تصاویر و ویدیوهای مربوط به آن را خواهید دید و همچنین از رویدادها و مسابقات تحت حمایت ردبول در آینده نیز مطلع خواهید شد.

در ضمن این شرکت اخیرا در عرصه های هنری و تولیدات موسیقی هم پا به میان گذاشته و تولیدات خود را با لیبل ردبول ریکوردز منتشر میکند.

یکی دیگر از اقدامات تبلیغاتی این شرکت راه اندازی ایونت های سالانه است که مهمترین آنها:

-رقابت های جهانی پرش از صخره ردبول

-مسابقه هوایی ردبول

-رقابت های اسکیت روی یخ (crashed ice) ردبول

در نهایت باید گفت ردبول نمونه بارز یک اسپانسر با برنامه ریزی و سیاست های ویژه است، که نه تنها تبلیغات خود را به گوش مشتریان می رساند،بلکه از طریق آن رویداد ها، به محبوبیت هم می رسد .پس همه در جریان این برنامه ها می توانند برنده شوند، کمپانی،افراد و تیم ها و حتی بینندگان!

[نوشته شده توسط گروه اسپانسریاب]

اشتراک گذاری لینک این صفحه با:

1 نظر

  1. sorenstore.com
    1399-02-21

    عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما

اظهار نظر کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.