اسپانسرها این سوالات را خواهند پرسید… - اسپانسریاب

اسپانسرها این سوالات را خواهند پرسید…

1398-04-22 3 دیدگاه

قصد داریم به مرور مهمترین نکاتی بپردازیم که در حمایت از رویداد شما برای اسپانسر اهمیت دارد. مطمئنا برای افراد عادی، پیدا کردن و مهمتر از آن مذاکره با اسپانسر ها  و حامیان مالی آسان نیست. ما در اسپانسریاب به دنبال کمک به دوستانی هستیم که به سختی با یک حامی مالی آشنا می شوند ولی به آسانی موقعیت پیش آمده را از دست می دهند. چرا که خواسته های احتمالی اسپانسرها را نمی دانند. در این بخش سوالاتی که حتما اسپانسرها از شما خواهند پرسید را مرور می کنیم. 

تعداد مخاطبان رویداد شما چند نفر است؟

حامیان بالقوه بسیار دوست دارند تا بدانند به چه تعداد مخاطبی دسترسی خواهند داشت. آنها همچنین دوست دارند از سابقه رویداد شما طی سالیان گذشته مطلع شوند. پس حتما اگر مخاطبین شما در حال افزایش است و یا آمار مفیدی از مخاطبان دارید می توانید در اختیارشان قرار دهید. در این حالت خیال اسپانسر از دیده شدن برندش راحت تر خواهد شد. هیچ حامی مالی نمی خواهد که نام تجاری خود را با یک رویداد که ضعیف یا غیر حرفه ای است، مرتبط کند!

تجزیه و تحلیل اطلاعات جمعیتی شما چیست؟

همانطور که بازاریابان امروز از قابلیت های هدفمند برای تبلیغ فیسبوک،اینستاگرام و وبسایت ها استفاده می کنند، اسپانسرها نیز می خواهند مطمئن شوند که در رویداد شما مشتری خوبی برایشان پیدا می شود یا نه! شما هیچ گونه کنترلی روی میزان جمعیت مورد نظر حامیان مالی خود ندارید، اما آنچه شما کنترل می کنید این است که چگونه اطلاعات جمعیتی رویداد خود را ارائه می دهید.

به طور خلاصه بسته به نوع رویداد (B2B یا B2C )، حامیان مالی بسیار علاقه دارند تا قبل از حمایت از رویداد از آمار مخاطبین خود مطلع شوند. مثلا اطلاعاتی از قبیل ؛ شغل،سن،جنسیت و داشتن فرزند و… می تواند به حامی در تصمصم گیر کمک کند. شما می توانید این اطلاعات را از رویدادهای قبلی خود پیدا کنید. در غیر اینصورت اگر قبلا برنامه ای برای جمع آوری این نوع داده ها نداشته اید، اکنون زمان شروع کار است!

با چه اسپانسرهای دیگری همکاری می کنید؟

حامیان رویداد می خواهند بدانند که چه نوع مارک تجاری در کنار آنها حضور خواهد داشت. مشاهده سایر حامیان تایید شده (یا حامیان رویدادهای قبلی) به رویداد شما اعتبار می دهد. اگر مارک های مشابه یا حتی رقابتی وجود داشته باشد، آنها می دانند که آنها به درستی یک رویداد را مطابق با مخاطبان خود می شناسند. البته اگر حامیان تایید شده به نظر نمی رسد مخاطبان مشترکی داشته باشند، ممکن است نشانه ای از این واقعه باشد که مناسب نیست.

پیشنهادات (پکیج های) اسپانسرشیپ شما برای حامی چیست؟

حامیان رویداد می خواهند بدانند که بسته های تبلیغاتی شما نشان دهنده یک رویداد حرفه ای است یا خیر! آنها همچنین می خواهند بدانند که آیا ارزش هایی را در پیشنهادات ایجاد کرده اید که سرمایه گذاری آنها را توجیه کند. اگر شما فقط قرار دادن آرم و بطری های مارکدار را ارائه می کنید، آنها می دانند که شما تلاش نکردید تا راه های خلاقانه ای برای کمک به آنها در بازگشت سرمایه شان ایجاد کنید.

هزینه پکیج های تبلیغاتی چقدر است؟

شما ممکن است وسوسه شوید که این را به صورت رودررو و با مذاکره بپذیرید و فکر کنید که حامیان رویداد آینده، قیمت ها را تعیین کنند. این کار اصلا توصیه نمی شود! این سوال در حقیقت یک راه برای حامی مالی است که قیمت رویداد شما را با رویدادهای دیگر مقایسه کند. مهمتر از همه، قیمت های بسته های شما بیان می کنند که شما مخاطبان تان (بازار هدفتان) را می شناسید. اگر قیمت گذاری شما خیلی زیاد است (به ویژه در مقایسه با سایر رویدادهای مشابه) یا خیلی کم، این نشان می دهد که باید بازنگری کنید. یا حداقل یک ایده تبلیغاتی خلاقانه ارائه دهید!

چه میزان بازگشت سرمایه خواهم داشت؟

این یک سوال بسیار واضح است که حامیان رویداد انتظار بازده از این رویداد را دارند. نه فقط “بازدید ” . آنها می خواهند بدانند که چگونه بسته های شما به آنها کمک می کند تا  بیشترین بازگشت سرمایه را داشته باشند. البته شاید از هر 100 فرد جویای اسپانسر،فقط 10 نفر بتوانند پاسخی قانع کننده به این سوال بدهند! اما بدانید که پاسخ به همین سوال برای شروع همکاری با اسپانسر کافیست!!!

آیا می توانم لیست مخاطبان شما را خریداری کنم؟

خودتان را برای این سوال آماده کنید! برای بسیاری از تبلیغ دهندگان(که حامی احتمالی شما هستند)، یکی از بزرگترین اهدافی که از رویداد حاصل می شود، فرصتی برای رشد لیست های تبلیغاتی خودشان است. اکثر رویدادها لیست های خود را به طور کامل فروش نمی دهند، گرچه بعضی از آنها مثل یک انفجار، ایمیل و شماره تماس مخاطبان را  به عنوان بخشی از قرارداد اسپانسرشیب پراکنده می کنند. اما شما باید بتوانید حامی مالی را متقاعد کنید که حمایت از این رویداد ارزش بیشتری نسبت به اضافه کردن ایمیل به لیست مشترکین آنها دارد!!!


{تالیف توسط گروه بازاریابی اسپانسریاب <کپی فقط با ذکر منبع>}


اشتراک گذاری لینک این صفحه با:

3 دیدگاه

  1. توجه : توجه:
    1400-02-02

    زمانیکه که شما توی این سایت و هر سایت دیگه ای عضو میشید و اطلاعات تماستون رو قرار میدید، امکان داره هر فردی (با هر هدفی) با شما تماس بگیره و دلالی کنه این وسط.
    فردی با من که آگهی برای جذب اسپانسر گذاشته بودم تماس گرفت و خودشو نماینده اسپانسریاب معرفی کرد، از طریق تیکیت به پشتیبانی سایت اطلاع دادم و گفتند که اگه کسی زنگ زد و خودشو اسپانسریاب و یا وابسته به این سایت معرفی کرد شماره تلفن و اطلاعاتشو بدید تا ازش شکایت کنیم. مراقب باشید

  2. حقی
    1400-02-03

    با تشکر
    خیلی مفید بود. ای کاش شماره تلفن اسپانسر ها رو هم در اختیار افراد قرار میدادین.

    • گروه اسپانسریاب
      1400-02-04

      با سلام،
      می توانید با ایجاد حساب کاربری برای خود (به صورت رایگان) یا انتشار آگهی همکاری اقدام به ثبت درخواست اسپانسر کنید. ضمنا در مرحله بعد به شماره تماس اسپانسرهای داوطلب نیز دسترسی خواهید داشت و می توانید مستقیما با اسپانسر تماس بگیرید و شرایط خود را اعلام کنید.
      موفق باشید

اظهار نظر کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.