چه کسانی از رویداد من حمایت خواهند کرد؟

این سوال برای خیل عظیم کاربران اسپانسریاب که به دنبال حامی مالی هستند پیش می آید. در مذاکره با اسپانسر ها یا در متن آگهی درخواست اسپانسر لازم است بدانید باید به سراغ چه کسانی بروید. ضمنا یافتن پاسخ این سوال، به اسپانسرها نیز کمک می کند. در نتیجه یک راهنمای سریع برای تشخیص اسپانسرهای احتمالی برای همراهان عزیز اسپانسریاب تدارک دیدم.

چه شرکت هایی تمایل دارند محصولات یا خدماتشان را به مخاطبان یا بازدیدکنندگان رویداد شما بفروشند؟

همانگونه که قبلا نیز در مقاله ” اسپانسرها این سوالات را خواهند پرسید ” گفتیم، در گام اول شناخت بازدیدکنندگان رویداد شما بسیار مهم است. با شناخت مخاطبان خود، می توانید نیازهای احتمالی آنها را نیز بدانید. در نتیجه زمینه فعالیت شرکت های تامین کننده آن نیاز ها را خواهید یافت. این روش یک روش مهندسی معکوس است تا بتوانید حامیان احتمالی شما را پیدا کنید.

در حقیقت با دانستن نیاز مخاطبان و اطلاعات سنی ، شغلی و یا ملزومات احتمالی روزمره آنها، شرکت اسپانسر می تواند بازاریابان مناسب را برای تبلیغ یا فروش انتخاب کند. همچنین شاید مهمترین ابزاری که در شناخت مخاطبان یا بازدیدکنندگان رویداد شما موثر است، توجه به علاقه آنهاست.

در رویداد های مشابه رویداد شما، قبلا چه اسپانسر هایی فعال بوده اند؟

اسم این کار تقلب نیست! بلکه یک تحقیق بسیار سالم و ساده است. لااقل اگر اسپانسرهایی که قبلا از رویدادهای مشابه حمایت کرده اند آماده همکاری نبودند یا دسترسی به آنها نداشتید، می توانید سراغ شرکت های رقیبشان بروید. برای این کار به وبسایت رویدادها یا ویدیوهای منتشر شده از آنها نگاهی بیاندازید.

در دوره های قبل، اسپانسر شما ارائه دهنده چه نوع خدماتی بود؟

ناگفته پیداست که شاید برای رویدادهای باسابقه تر، این اولین راه حل است. البته که در صورت رضایت حامی مالی قبلی از اسپانسری رویداد شما، باز هم می توان روی او حساب کرد. اما باز هم شرکت های رقیب اسپانسر قبلی شما کلیدواژه خوبی است. حتی در صورت عدم رضایت یا عدم تمایل به همکاری اسپانسر قبلی، می توانید تجدید نظر کنید. مثلا اگر بازدیدکنندگان رویداد شما تغییری نکرده به فکر اسپانسری با خدمات جدید بروید.

خواسته های بازدیدکنندگان رویداد شما برای شرکت در رویداد کدامند؟

این مورد بسیار شبیه به مورد گفته شده در بخش ابتدایی است. در اینجا منظور ما علاقه مندی های کلی افراد و سلایق آنها نیست. بلکه خواسته های احتمالی آنها برای شرکت در رویداد می باشد. برای مثال در یک همایش بازاریابی، اسپانسر بسیار علاقمند به دسترسی به مخاطبان رویداد است. اما در طرف مقابل، مخاطبان به دنبال منافعی دیگر هستند (مثلا آموزش اصول بازاریابی یا…) . برای دریافت این علاقه مندی یا خواسته ها، بهترین راه ایجاد یک نظرسنجی برای استفاده در دوره های بعد است. یا حالت ایده آل تر، استفاده از نظرسنجی های قبلی برای رویداد فعلی است. فهمیدن خواسته های شرکت کنندگان می تواند برای هر دو طرف (اسپانسر-بازدیدکننده) بسیار سودمند باشد. چراکه می تواند ارتباط طرفین را حتی بعد از اتمام رویداد حفظ کند و هر دو طرف را در دسترس یکدیگر قرار دهد.

{تالیف توسط گروه بازاریابی اسپانسریاب <کپی فقط با ذکر منبع>}

با همرسانی حمایت کنید:

ارسال پاسخ