سوپر اسپانسرها / تویوتا - سرگرمی - اسپانسر یاب

سوپراسپانسرها / تویوتا

1395-12-17 0 Comments

سوپراسپانسرها / تویوتا (TOYOTA):

شرکت TOYOTA  سازنده خودرو و تولیدات موتوری است که دفتر مرکزی آن در تویوتا سیتی در ژاپن واقع شده است. در ماه مارس ۲۰۱۴ به عنوان یک شرکت چند ملیتی با ۳۳۸,۸۷۵ کارمند در دنیا اعلام شد. در سال ۲۰۱۶ (ماه فوریه) از نظر درآمدزایی در میان ۱۳ شرکت بزرگ دنیا قرار گرفت.از نظر تولید در سال ۲۰۱۲ بزرگترین شرکت اتومبیل سازی در جهان شد حتی بالاتر از جنرال موتورز و ولکس واگن،با گزارش تولید ۲۰۰ میلیون دستگاه خودرو! تویوتا در سال،  ۱۰ میلیون دستگاه اتومبیل تولید می کند که از این لحاظ ، برترین در میان تمام خودروساران به شمار می رود. TOYOTA از نظر سرمایه و درآمد بزرگترین شرکت در ژاپن است (با ارزشی حدود دو برابر SoftBank). همچنین این شرکت در فروش وسایل نقلیه  هیبرید-الکتریکی در رده نخست جهان قرار دارد.با این اوصاف اگر این شرکت را بزرگترین اسپانسر در میان خودروسازان جهان بنامیم اغراق نکرده ایم.

این شرکت در سال ۱۹۳۷ توسط Kiichiro Toyoda  تاسیس شد (در ابتدا به عنوان بخشی از شرکت  Toyota Industries که موسس آن پدرش بود آغاز به کار کرد و در سال ۱۹۳۴ اولین موتور مدل A و در سال ۱۹۳۶ اولین خودرو به نام TOYOTA AA را ساخت). شعار تبلیغاتی آشنای تویوتا : ” Let’s Go Places ” به معنی “پیش به سوی مکان ها“ست.

شرکت موتوری تویوتا وسایل نقلیه خود را با پنج برند: TOYOTA-LEXUS-Hino-Ranz-Daihatsun تولید می کند.

طبق آمار اعلام شده در میان غول های خودروسازی جهان و شرکت های بزرگ در این صنعت،این تویوتاست که بیشترین هزینه را در حمایت های مالی و اسپانسرشیپ های مختلف در چند سال پیاپی داشته است. برای مثال در سال ۲۰۱۵ با هزینه ای حدود ۲۰۰ میلیون دلار بزرگترین اسپانسر در بین خودروسازان بوده است و شرکت هایی همچون : مرسدس،فورد،بی ام دابلیو، هیوندای و … را پشت سر گذاشته است.

کسانیکه به اتومبیلرانی و NASCAR علاقمند هستند بلا استثناء نام تویوتا را به عنوان یکی از فعالترین کمپانی های این رشته در خاطرشان دارند. تویوتا روی دو تیم Joe Gibbs Racing یا JGR و همینطور تیم Michael Waltrip Racing یا همان MWR سرمایه گذاری کلانی کرده است. همچنین تویوتا در رشته بسکتبال هم اقدام به سرمایه گذاری عظیمی کرده و در NBA حامی تیم هیوستون راکتز می باشد و حتی سالن ورزشی این تیم نیز با نام “TOYOTA Center” کاملا شناخته شده است.

در کمک به محیط زیست هم TOYOTA با ایده های جدید پیشگام بوده هست.این شرکت چندی پیش با راه اندازی خط تولید خودرو های سری “Mirai” در ژاپن ، عملکردی مثبت در زمینه محیط زیست و هوای سالم داشت.خودرو “میرای” با سوخت هیدروژن کار می کند و در زیبایی و قدرت هم حرفی برای گفتن دارد.در این ویدیو می توانید میرای ۲۰۱۷ را بیشتر بشناسید.

البته تویوتا اسپانسرشیپ های دیگری هم در سوابق و عملکردش دارد که از بین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فوتبال:

  • حامی جام لیبرتادورس
  • حامی جام ملتهای آسیا AFC
  • رقابت های قهرمانی جام باشگه های آسیا

سایر:

  • برگزاری رقابت های TRD
  • برگزاری GAZOO RACING
  • اسپانسر فدراسیون بین المللی دو و میدانی
  • اسپانسر رسمی المپیک و پارالمپیک سیدنی در سال ۲۰۰۰
  • حامی رسمی AFL
  • برگزاری LiveRav4Ward (مسابقات دوچرخه سواری،سه گانه،ورزش های زمستانی،موج سواری )
  • همایش سالانه روز ملی درختکاری
  • فستیوال TOYOTA Country CLub
  • مسابقات TOYOTA Winter
  • حامی کمیته پارالمپیک استرالیا

و اسپانسرشیپ های دیگری که بعدا به صورت اختصاصی به آنها خواهیم پرداخت. لطفا اگر اطلاعاتی درباره این مطلب دارید که ما از آن بی خبر هستیم با ما در میان بگذارید.

{تالیف توسط گروه بازاریابی اسپانسریاب <کپی فقط با ذکر منبع>}

Share this event by:

Leave a Comment

Your email address will not be published.