نحوه درخواست از اسپانسر برای حمایت از رویداد شما
در این نوشته از اسپانسربلاگ بنابر سوالات مکرر عزیزان، نحوه درخواست از اسپانسر برای حمایت از رویداد را بیان میکنیم. در واقع به مرور این مطلب خواهیم پرداخت که در ابتدا با چه شرکتها و سازمانهایی تماس بگیرید. سپس با کدام بخش یا دپارتمان هماهنگیهای لازم را انجام دهید. و از همه چیز مهمتر چگونه درخواست اسپانسری کنید و چه جملاتی بهکار ببرید. البته قبلا در مقاله «اسپانسرها این سوالات را خواهند پرسید» دغدغههای اصلی اسپانسرها را مرور کردیم. می توانید قبل از خواندن این مقاله سری به آن بزنید. پس شک اگر چند دقیقه صرف مطالعه این مطلب کنید به شما در یافتن اسپانسر کمک میکند.
-
نحوه درخواست از اسپانسر برای حمایت از رویداد در تماسها:
سوال اول) به چه شرکتهایی و کدام دپارتمانها زنگ بزنم؟
برای یافتن پاسخ کامل این سوال بهتر است به مقاله «چه کسانی از رویداد من حمایت خواهند کرد» مراجعه کنید.
اما به طور خلاصه باید گفت قبل از اینکه شروع به تماس یا ترتیب دادن یک ملاقات با اسپانسرهای احتمالی کنید بهتر است مشتریان آنها را بررسی کنید. شاید لیست اسپانسرهایی که شما آماده کردهاید شامل صدها شرکت بزرگ و کوچک باشد. قطعا تماس و هماهنگی با تک تک این اسپانسر ها زمان زیادی از شما تلف میگیرد. چه بسا در بسیاری از موارد شما هیچ شانسی برای همکاری هم نداشته باشید. پس بهتر است قبل از شروع به تماس مشتریان خدمات یا محصولات آنها را بررسی کنید. قطعا شرکتی که پوشاک ورزشی تولید میکند تمایل کمتری به حمایت از رویدادی دارد که هیچ ربطی به ورزش ندارد و یا مخاطبان ورزشکاری در آن رویداد پیدا نمیشود. بالعکس، شرکتهای تولید کننده مواد غذایی دامنه وسیعی از مخاطبان را دارند و برای مذاکره بسیار منعطفتر هستند.
اما در پاسخ به بخش دوم سوال، باید یادآور شویم که پس از انتخاب اسپانسر، میتوانید از بخش روابط عمومی شروع کنید. سپس از طریق روابط عمومی به دپارتمان تبلیغات و مارکتینگ لینک شوید. هر چند این بخش گاهی در مورد بسیاری از شرکتهای کوچکتر توسط بخش مدیریت اصلی اداره میشوند.
-
نحوه درخواست از اسپانسر برای حمایت از رویداد در تماسها:
سوال دوم) چگونه رفتار کنم و چه چیزهایی بگویم؟
نکته اول؛ خجالتی نباشید؛ مثل یک فروشنده حرفهای رفتار کنید!
اگر در فعالیت خودتان یا سوابق کاری قبلی شما فروشندگی یافت شود، باید به شما تبریک گفت. چون یک قدم از بقیه جلوتر هستید. اما اگر تا کنون در کار فروش فعالیت نداشتهاید فقط کافیست تعارف و خجالت را کاملا کنار بگذارید. و البته این مقاله را با دقت بخوانید و عملیاتی کنید. تا زمانی که مثل یک فروشنده نشوید، برداشتن تلفن، شماره گیری یک ناشناس و تحریک به حمایت از رویداد شما بسیار دردناک است. در این پست نحوه درخواست حمایت مالی به شما آموزش داده می شود.
نکته دوم؛ برای رویداد خود یک پلن یا پیشنویس داشته باشید!
ما بیشتر برای توصیف مختصر شرکتهایی که در آنجا کار میکنیم و کارهایی که انجام میدهیم مقدمهای ارائه بدهیم. بعضی اوقات، ما این توضیحات را به افرادی که در یک مهمانی ملاقات میکنیم، میدهیم. بسته به محیط و مخاطب خود، نحوه ارائه را تغییر میدهید. درمورد نحوه درخواست از اسپانسر برای حمایت از رویداد خود نیز به همین ترتیب فکر کنید. شما باید بتوانید رویداد خود، پیشنهاد ارزش آن و انواع افرادی را که شرکت میکنند، در یک یا دو جمله توصیف کنید. در اینجا فرمولی وجود دارد که میتوانید امتحان کنید:
“من رویدادِ {نام رویداد} را برنامه ریزی می کنم که به {مخاطب} فرصت {هدف / هدف اصلی / عملکرد رویداد شما} را می دهد. ما اسپانسرهایی مانند {Company / brand} و {Company / brand} داریم که می خواهند با {جامعه مخاطبان} ارتباط بگیرند تا به هدف خود که {به نقل از اسپانسر: رشد نام تجاری خود ، ارتباط با جامعه محلی ، تولید هدایت و غیره} هست، دست پیدا کنند.”
اکنون که برای رویداد خود یک پلن طراحی کرده اید، آماده هستید که به اسپانسرهای بالقوه خود نزدیک شوید.
نکته سوم؛ اسپانسرها را اولویت بندی کنید؛ برای محبوبتر کردن برندشان با آنها تماس بگیرید!
می توانید دفترچه تلفن را بردارید و با تماس با هر شرکتی در شهر شروع به درخواست اسپانسرشیپ کنید. یا می توانید جستجوی لینکدین را شروع کرده و مستقیماً با افراد تماس بگیرید. نحوه برخورد با حامیان مالی مشکلی نیست که شما ابتدا باید آن را حل کنید. ابتدا باید بر نحوه انتخاب اسپانسرهای بالقوه برای اولویتبندی تمرکز کنید. قبلاً در مورد انتخاب اسپانسرها صحبت کرده ایم. این بسیار مهم است زیرا به شما امکان می دهد وقت و انرژی خود را برای نزدیک شدن به اسپانسرهای احتمالی که بالاترین احتمال تبدیل را دارند متمرکز کنید.
پس از اولویتبندی اسپانسرهای احتمالی، با استفاده از پیشنویسی که از فعالیت یا رویداد خود دارید، تلاش کنید نکاتی که در رویداد شما برای تبلیغ و جذابتر کردن برند اسپانسر وجود دارد را برجسته سازید. همانطور که میدانید افراد همیشه به دنبال سادهترین راه حلها هستند. پس به احتمال زیاد پرسیدن اینکه: «آیا شما اسپانسر ما میشوید؟» یک پاسخ ساده نیز خواهد داشت. نه! متاسفم!
بنابراین به جای این سوال، میتوانید پس از معرفی رویداد خود بر اساس پیشنویس خود، مسئول تبلیغات را به صورت ضمنی متوجه این موضوع کنید تا آنکه فورا و بی مقدمه تمایل اسپانسری آنها را بپرسید. مدیران تبلیغات و بازاریابی مشغله زیادی دارند. پس در اکثر مواقع، حضور ذهن یا فرصت زیادی ندارند تا جویای شرایط رویداد شما شوند. ضمن اینکه اگر به دید فروشنده و خریدار به موضوع نگاه کنید، در میابید که در این حالت اسپانسر با شنیدن شانسهای تبلیغاتی مناسب، برای همکاری با شما بیشتر وسوسه میشود.
نکته چهارم: از امکانات ارتباطی موجود استفاده کنید؛ مسیر خود را هموارتر کنید!
به محض اینکه لیست حامی خود را مرتب کردید، وقت آن است که مسیر خود را هموارتر کنید. رویداد خود را در بین رویدادهای موجود در اسپانسریاب قرار دهید تا توسط حامیانی که به دنبال یافتن رویدادهای عالی برای حمایت مالی هستند، قابل کشف باشد. ضمنا با ثبت اطلاعات تخصصی از رویداد شما و ارجاع اسپانسرها به آن اطلاعات، اسپانسر احتمالی همواره به آنها دسترسی خواهد داشت.
همچنین میتوانید با استفاده از لینکدین، حامیان مالی بالقوه خود را بر اساس اولویت خود پیدا کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید. فراموش نکنید که ارائه یک لینک از رویداد تعریف شده شما در اسپانسریاب برای تکمیل ناگفتههای شما از طریق ایمیل یا پیام لینکدین، شانس بیشتری به شما میدهد.
نکته پنجم: همگام شدن با اهداف اسپانسر (در صورت تطابق با برنامه های شما)
مهمترین مرحله درخواست حمایت مالی “چگونگی انجام آن” است. قبل از اینکه یک خلاصه اطلاعات جذاب برای حمایت مالی رویداد را به دست اسپانسرهای آینده خود برسانید، باید آنها را علاقهمند کنید. باید بدانند که چگونه رویداد شما به آنها کمک میکند تا به اهداف خود برسند. چه از طریق تلفن و چه از طریق ایمیل و… فقط یک فرصت کوتاه برای “جذب کردن” حامی مالی دارید. پس قبل از اینکه توجه آنها را از دست دهید و پنجره بسته شود باید اقدام کنید. با پیشنویس به آنها زمینه دهید و سپس فوراً ارزشی را که میتوانید برای اهداف مورد نظر به ارمغان آورید، اعلام کنید.
از اسپانسر احتمالی بپرسید که اهداف و چالش های او چیست و سپس پیشنهادات حمایت مالی رویداد خود را با این پاسخ ها هماهنگ کنید. اینجاست که اسپانسر میتواند مطمئن شود شما میتوانید به اهداف تبلیغاتی یا محبوبیت او کمک کنید یا خیر!
نکته ششم: مراحل بعدی را مشخص کنید؛ پیگیری کنید!
اگر با اسپانسر احتمالی تماس گرفتهاید یا ایمیل رد و بدل کردهاید، انگیزه شما برای ایجاد مراحل بعدی است. به این معنا که شما پروپوزال حمایت مالی خود را برای آنها ارسال می کنید (اگر قبلاً آن را مشاهده نکردهاند) و چند روز پس از آن پیگیری میکنید. یا شرایط ممکن است ایجاب کند که شما یک پیشنهاد اسپانسر سفارشی تهیه کنید تا به آنها کمک کند تا اهداف خود را برآورده کنند.
قدم بعدی شما این است که محدوده قیمت را پیشنهاد بدهید و با گزینهای سفارشی و قیمت گذاری به سراغ حامی احتمالی بروید. گام بعدی هرچه باشد، شما باید گفتگو را به سمت امضای حامی مالی پیش ببرید تا زمانی که یک “نه” قاطع بگیرید.
نکته هفتم: حالا بهترین زمان برای فروش رویداد است!
بعد از اینکه اسپانسر را با رویدادتان آشنا کردید و اصطلاحا گفتگو را خسته کردید، وقت آن است که درخواست فروش کنید. از اسپانسر احتمالی بپرسید که در مورد رویداد شما و پیشنهادات حمایت مالی چه نظری دارد و آیا آنها علاقهمند به حمایت از رویداد شما هستند. اگر آنها نه گفتند، بفهمید که چرا نه!؟!
علت آن میتواند بحث بودجه، زمان و اهداف خاص باشد. با دانستن “علت نه” میتوانید پلن خود را برای آینده تنظیم کنید و همچنین اطلاعاتی را به تحقیق خود اضافه کنید که می تواند پیشنهادات حمایت مالی و استراتژی رویداد را به شما اطلاع دهد. در مجموع، “نه” برای گفتگویِ درخواستِ حمایتِ مالی از رویداد، مانند فروش، نتیجه بدی هم نیست. در حقیقت، بهتر است هرچه سریعتر به یک “نه” قاطع برسید. البته بدون اینکه تأثیر منفی بر روند کار بگذارد.
{نویسنده: تیم تولید محتوای اسپانسریاب >کپی فقط با ذکر منبع}
من برای درخواست اسپانسر و ثبت آگهی اسپانسر چگونه باید اقدام کنم؟
سلام و وقت بخیر،
مراحل درخواست برای همکاری با اسپانسر در این لینک موجود هست
موفق باشید
لینک کو
با سلام،
لطفا به لینک زیر مراجعه فرمایید
https://sponsoryab.ir/works/
به دنبال یک حامی مالی یا اسپانسر برای جهانی شدن برند شما
سلام من به دنبال اسپانسر مالی برای پروژه های عظیم در صنعت نظامی هستم در حال حاضر به طور 50/50کار میکنم که به دنبال یه حامی مالی میگردم که صفر تا صد کار رو خودمون انجام بدیم و هر پروژه هر دو ماه یک بار به اتمام میرسه و پروژه جدید تا زمانی که بخواهیم کار کنیم پروژه جدید وجود دارد
نیازمند اسپانسر و مربی کیک بوکسینگ هستم جهت پیوستن ب سازمان ۱۸mma سالمه و ۴ سال وقت برای تمرین و حرفه ای شدن دارم هزینها توسط خود اسپانسر جم بندی میشه جهت گفتگو پیام بدید ممنونم
۱۸ سالمه و ۴ سال وقت برای تمرین و حرفه ای شدن دارم جهت هماهنگی پیام بدهید ممنون
۱۶ سالمه عضو تیم ملی دارت دارای چندین مدال و حکم مقام قهرمانی
بدنبال اسپانسر هستم و آماده همکاری با شرکتها و ارگان ها برای بازی و جهانی کردن برند آنها هستم
سلام خیلی وقته من هزینه هم پرداخت کردم منتهی هیچ کارای نداشته
جهت تولید تئاتر و سینما نیازمند همکاری با اسپانسرها با تضمین بازگشت داریم