اسپانسرینگ - اسپانسربلاگ

اسپانسرینگ

1395-03-14 2 دیدگاه

 یکی از ابزارهای موثر در تبلیغات، اسپانسرینگ است. طی فرآیند اسپانسرینگ، برندها (اسپانسرها) در نمایشگاه ها،نشریات،اخبار و… حضور می یابند و در صورت توافق طرفین در سود آن فعالیت شریک می شوند. این روش کمی متفاوت با تبلیغات رایج است. اسپانسرها در حمایت از یک رویداد به دنبال تبلیغ محصول نیستند، بلکه به دنبال برندینگ، تشریح فلسفه و ماموریت شرکت هستند. بنابراین اسپانسرینگ نوعی بازاریابی غیرمستقیم است و معمولا روش های غیرمستقیم، زمانبر اما تاثیرگذارتر هستند.

در حوزه اسپانسرینگ برندهای بزرگ برای اسپانسرشدن برای یک تیم و یا رویداد با یکدیگر رقابت می کنند و شرکتی که بتواند در این رقابت موفق شود با تبلیغات سنگین، این موفقیت را به رخ رقبا می کشد. درواقع گاهی اسپانسرینگ نوعی قدرت نمایی برای شرکت ها در مقابل شرکت های رقیب است. توجه داشته باشید که اسپانسرینگ با حمایت صرف متفاوت است، در واقع نوعی حمایت با پاسخ متقابل است تا اینکه مثل حمایت های خیرخواهانه صرفا معنوی باشد.پس باید فرد یا گروه مورد حمایت ،چیزی برای ارائه متقابل داشته باشد تا طرفین به اهداف مادی و معنوی خود دست یابند.

 چگونه اسپانسر جذب کنیم؟ 

برای اینکه در جذب اسپانسر موفق عمل کنید از زمان طراحی رویداد باید موارد بازاریابی را در نظر بگیرید و جذابیت های لازم را برای اسپانسر ایجاد کنید. پیش از انجام هر فعالیتی در جهت جذب اسپانسر، نسبت به موضوع آن رویداد (مسابقه، مراسم و…)اطلاعات لازم را داشته باشید. مواردی از قبیل موضوع رویداد، معرفی برگزارکننده، سوابق رویداد و منافع حاصل از حمایت مالی برای اسپانسر را مشخص نمایید. سعی کنید در یک پکیج تمام مواردی را که می توانید به اسپانسر ارائه کنید بنویسید. همچنین مبلغ مناسبی برای خدماتی که می خواهید ارائه کنید، پیشنهاد دهید. به علاوه اینکه تا آخرین لحظه رویداد باید در کنار حامیانتان باشید. ضمنا بازاریابی برای رویداد بعدی تان را از همان لحظه شروع کنید.

 

{کپی فقط با ذکر منبع}

اشتراک گذاری لینک این صفحه با:

2 دیدگاه

  1. توجه : توجه:
    1400-02-02

    زمانیکه که شما توی این سایت و هر سایت دیگه ای عضو میشید و اطلاعات تماستون رو قرار میدید، امکان داره هر فردی (با هر هدفی) با شما تماس بگیره و دلالی کنه این وسط.
    فردی با من که آگهی برای جذب اسپانسر گذاشته بودم تماس گرفت و خودشو نماینده اسپانسریاب معرفی کرد، از طریق تیکیت به پشتیبانی سایت اطلاع دادم و گفتند که اگه کسی زنگ زد و خودشو اسپانسریاب و یا وابسته به این سایت معرفی کرد شماره تلفن و اطلاعاتشو بدید تا ازش شکایت کنیم. مراقب باشید

    • گروه اسپانسریاب
      1400-02-02

      درود،
      ممنون از احساس مسئولیت شما.

اظهار نظر کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.